Utmaningen....

Kom just ihåg att jag blev utmanad för länge sen på blackbeuties blogg.

Jag har försökt få till det förut men inte lyckats. Jag får väl ta tag i det nu då. Det som jag får till.

- Först ska man länka till den som utmanat. Det har jag gjort (se ovan).
- Sen ska man berätta sju saker om sig själv, både alldagliga och knäppa. Det ska jag göra (se nedan)
- Sist ska man utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Men det fixar jag inte för vi har så många gemensamma bloggisar så det blir liksom dubbla utmaningar både kors och tvärs. Bättre då att nån som vill får ta tag i utmaningen själv. Varsågoda!

1.  Jag spelar piano, gitarr, blockflöjt, fiol och dragspel. Fast jag är bara allmänbildad, jag är inte expert på nåt instrument. Ja, det ska vara min egen röst då. Men inget instrument är mig främmande att prova.
2. Tycker mycket om katter. Dom är så härligt knäppa fast dom är så vackra. Är inne på min tredje som heter Lego, ett väldigt passande namn för han är bara lek, lek, lek hela han. Den snällaste katt vi har haft.
3. Jag kan HTML-kodning. Gjorde egna hemsidor förut. Därför kan jag byta färg och jag kan ändra storlek och typsnitt på texten om jag vill.

4. Jag är mycket språkintresserad. Talar engelska och lite tyska och har börjat läst italienska (men kan långt ifrån göra mig förstådd). Gillar ordvitsar, ju sämre desto bättre! Och felsyftningar och särskrivningar är bland det roligaste som finns!
5. Anser att choklad är en del av basen i kostpyramiden.....
6. Har en folkdräkt från Färila och dansar folkdans. Men jag  skakar gärna rumpan till rockmusik också. Inte i folkdräkt då....
7. Har mycket kryddor i trädgården: timjan som jag fått av en granne, oregano som jag köpte på Ica en gång i tiden och som nu brer ut sig över halva rabatten, libbsticka som jag dragit upp själv från frön (den blir över två meter varje år), tre sorters mynta jag fått från olika håll. Är man häxa så är man... ;-)

Kommentarer
Postat av: Beritdolores

Gokväll !

Ja, nog är du allmänbildad så det räcker och musikalisk likaså, då du sjunger jättebra..Och även med trädgård, kryddor och så.

Men nja,nja, blommorna inne, kan vara lite "torra", så det är lite si och så med det...hi..

Språk är du duktig på och så är du "katttokig" och väldigt, väldigt konstnärlig...

Kramis på dig du, allkonstärinnenyfikenspeltokigenyfikenspråksjunggalnenbullbakerska...

Gonatt från Berit

2008-12-06 @ 23:10:55
URL: http://www.svenningson
Postat av: Anonym

Mina julkaktusar blommar flera ggr om året, så det så! :) (det har med uteblivning vattning att göra)

2008-12-07 @ 10:27:59
Postat av: Anonym

tack för filmdikt! :)

2008-12-07 @ 22:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0