Nu kommer det tomtar (ho!) Nu kommer det tomtar (ho!)

ÖNSKELISTA - några förslag  (spara gärna listan tills jag fyller år!)

Enkelt, användbart och billigt:

- Strumpor är alltid välkomna. Gärna i roliga mönster och trevliga färger! Kanske knästrumpor? Eller tjockstrumpbyxor/tights som man kan ha till kjol på vintern, gärna då med ull i så man slipper frysa. Randiga kanske? :)
- Kökshanddukar och grytlappar. Behövs.
- Konstnärsmaterial förstås! Dukar, pannåer, akvarellblock.
- En ny mössa.
- Smycken.
- Smink. Lite glamour är aldrig fel!
- En flaska rödvin. Den kommer inte att stå oanvänd.
- Choklad. Så klart.

Nu kan ni lyssna på lite julmusik innan vi fortsätter!



Mer komplicerat, användbart och dyrt:

- En ny kamera. Fast den vill jag ju helst köpa själv så jag får det jag vill ha.
- En ny mobil. Men där gäller samma som för kameran så.....
- En videokamera. Men så ska det vara en sån man kan göra animationer med också! Det var kul med video och jag skulle gärna fortsätta. Men då behöver man även:
- Videoredigeringsprogram till datorn. Fast sånt kan man ladda ner gratis på internet i alla fall till PC (jo, lagligt också). Men jag vet inte hur denna sega dator skulle funka då. Så då kan man ju önska sig:
- En bärbar dator. Jag tror inte nån köper det åt mig men det är en sån sak jag känner ibland att jag skulle vilja ha. Och önska får man väl?

Användbart men onödigt och vill inte ha:
- Fleecepläd. Det har vi så många av så vi kan starta försäljning nästan.
- Glas, tallrikar, bestick. Finnes. Fullt i skåpen.
- Julklappar som är köpta bara för att det ska köpas, typ meningslösa prydnadsföremål och märkliga bruksföremål. Se hellre listan "enkelt, användbart och billigt". Ja det är tanken som räknas, jag vet, men ändå.....

Kommer inte på nåt mer just nu.......

Kommentarer
Postat av: Anonym

vill ju inte få folk att fälla tårar, men bra att det träffade rätt ändå :) Och visst MÅSTE man bara blunda och nynna med...

Men ingen ull, heller...

Postat av: alias Kvasthilda

Nä jag hittade strumpbyxor med acryl i på Hammarn idag. Dubbelt så dyrt som i stan....

2008-12-13 @ 20:09:29
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Va roligt! tror jag skulle ha lagt ut en önskelista jag med....Fast jag önskar mig så skämmiga saker....



Ullstrumbyxor köpte jag, och de klias kan jag berätta.

2008-12-14 @ 18:39:22
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Emma

Va smart du är att oxå göra en lista på det man inte vill ha ! =D haha det ska jag oxå göra ;)

2008-12-16 @ 14:50:06
URL: http://memzz.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0