Mer jul

Nämen uppryckning för farao. Jag är så negativ så jag skäms. Vi har ju nästan pyntat klart nu! Kanske vi tar in granen ikväll till och med.

Jag har lagt in Karins julsill och lagt strömming i ättikslag för att så småningom bli den goda vitlöksgravade stömmingen. Jag har handlat julmat. Det blev inte så mycket faktiskt. Sören har köpt tunnbröd. Vörtbröd bakade jag igår. Och nyss tog jag ut en plåt pepparkakor special ur ugnen. Jo jag hade en förpackning pepparkaksdeg kvar. Den skar jag upp i skivor och lade på plåt och tryckte dit en sötmandel på varje kaka. Skjuts in i ugnen, stoppa i munnen (ska vi göra sen). 

Nu ska jag nog slå in ett par julklappar medans barnen är ute. Herman skulle prova sin nya snowboard i pulkabacken. Det är ju ett helsike nu när barnen är större och är uppe längre på kvällen. När ska man slå in julklapparna? Jag vill ju gå och lägga mig! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0