Handlingsförlamning

Jag är trött.

Jag har ont i magen.

Lite huvudvärk har jag nog också om jag känner efter.

Jag ska idag:

- Sy en dräkt åt Haqvin och en mantel åt Herman.
- Baka snoddas med blå glasyr. Tror jag.
- Bära ut julklapparna mamma skickat per bussgods.
- Handla till kalaset.
- Hämta barnen på skolan så dom får med sig alla väskor, gympakläder etc.
- Pynta till kalaset.
- Duka till kalaset.
- Övertyga barnen om att dom är jätteläskiga och snygga.
- Klä ut mig själv.
- Ha kalas.
- Helst hinna gå ut i dagsljuset och äta nåt mellan varven också.

Jag lider av post-stress-symtom tror jag. Ont i magen innan jag börjat med allt. Och så sitter jag här och skriver istället för att sätta igång. Flyktbeteende kallas det för. Fast det egentligen är kul med kalas.

Vad Sören gör? Han for till Sundsvall för att köra lastbil med släp. Han ska köra upp nästa vecka. Han ska köpa julklappar också. I Sundsvall alltså, inte nästa vecka. Ja det kan ju hända att han köper julklappar nästa vecka också, det vet man ju inte... Men han har lovat att skynda sig hem så han också kan hjälpa till med kalaset. Gör han det inte så låser jag dörren tror jag.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0