Frisk som en fisk

Nu har jag ätit lax till lunch. Det är femte gången på fyra dagar jag äter fisk. Snacka om att överkompensera! Det har varit lite långt mellan fiskätningen dom senaste veckorna eftersom vi försöker äta av det vi har i frysen och då blir det mycket älgkött....

Det var dock inget medvetet beslut. Det bara blev så:

I tisdags hade jag ingen matdosa så då gick jag på Sundet och handlade lunch. Tisdag = fisk på Sundet. Jättemumsig panerad fiskfilé var det, med kokt potatis och remouladesås.

Maten från Sundet brukar räcka två dagar så jag åt alltså resten av fisken till lunch i onsdags. Det blir två gånger.

När jag kom hem hade Sören hittat lax i frysen så då blev det lax med currysås och ris och broccoli. Tredje gången.

Detta hade jag i matdosa igår på skolan. Det blir fyra gånger.

Idag konstaterade jag att Sören  inte hade ätit upp laxen som var kvar till lunch igår så det fick bli min lunch idag tillsammans med pasta och filsås. Femte gången!

Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Och vad brukar det finnas på julbord? Jo SILL!!

Om man blir intelligent av fisk så ligger jag bra till.



(Detta skrev jag igår fredag men av nån anledning blev det inte publicerat fast jag är säker på att jag gjorde det.....)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0