Dagens nyheter

Dagens bravo!:
Jag är nöjd med filmen nu! Vilket var tur för det blev som jag trodde, kö vid datorn denna vecka... Filmen ska bara konverteras till Quicktime och brännas ner så är det klart för redovisning (och eventuell utläggning på Youtube).

Dagens trista:
Det är julavslutning på dansen ikväll och jag orkar inte åka. För det är måndag och både jag och barnen är trötta på måndagkvällar, Hacke är hostig (se nedan) och Sören är på brandövning. Suck.....

Dagens sjukling:
Haqvin har varit hemma med hackig skrällig hosta idag. Men det jag kan se i halsen ser bra ut, han har ingen feber och han äter med god aptit och är ganska nöjd och glad så då är det nog inget allvarligare än "vanlig" hosta. Bara att kämpa på med hostmedicinen.

Dagens AJ!: 
Skar tummen som f-n på locket när jag öppnade en konservburk med majs ikväll. Såret gapade och blo´n rann. Fick göra ett "tryckförband" med hushållspapper och den andra handen och sen försöka klippa till ett plåster och plåstra om mig med. Har inte vågat lätta på plåstet och kolla hur det ser ut än....

Dagens middag:
Pitabröd med kebabkryddad kyckling (lårfilé med stabiliseringsmedel, en liten miss...), majs, tomater, rödlök och en sås på fil och ketchup åt barnen och creme fraishe med konjak&kantarellsmak åt dom vuxna. Mumsigt var det!!!

Dagens fundering:
När ska jag hinna baka saffransbröd? Det är Lucia på lördag och vi går i skolan HELA veckan, även fredag. Varför har jag inte en SÅ huslig karl att han kan baka med barnen?

Dagens väder:
Igår när vi kom hem från Sundsvall var det tjugoen minusgrader ute! När jag gick ner i köket i morse smög jag fram till termometern.....ja! "Bara" tolv minus! Och i stan var det EN minusgrad. Det är skillnad på olika. Det snöade som attan ett tag på förmiddagen, i alla fall i stan. Men jag fick sopa av bilen på Hammarn så det har snöat här med.

Dagens kuliga:
Idag hade vi besök på skolan av en som har filmljud som hobby! Det vet ni säkert hur viktig musiken är i en film. Men alla andra ljud är också viktiga. Sven E Carlsson heter han och har skapat den här siten: filmsound.org. Han pratade om hur dom skapar stämningar i filmer med ljud (även musik) och det var riktigt kul. Även hur ljudmakare skapar nya ljud. Och att dom faktiskt lägger på ljud som inte finns. "Om det rör sig så kan det låta"! Och vi förväntar oss att vissa saker ska låta på ett visst sätt...... Läs bland annat om "Film Sound Cliches". Det stämmer väldigt väl om man tänker efter. :)

Dagens dikt:
Dagens dikt handlar om just film:

Rava ä mittpå
Den kan man sitt på
och titt på
en massa filmer som nån ha hitt på.....

Kommentarer
Postat av: Beritdolores

Hej !

Ja, nog är det jäktig tid nu. Själv åt jag en "magnifik" middag på stående fot, makrill och rödbetssallad, fin mix..

Sen bar det iväg upp till moder för att kolla till henne och pyssla om henne lite...

Kram och hälsa sjuklingarna

2008-12-09 @ 11:01:51
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Emma

Åh kebabkryddad kyckling med bröt lät gott =)

2008-12-09 @ 11:15:30
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Lina

Jaa.. han är en blandis. Mellan chiahuahua och dvärgspets! =)

Bra inlägg! Kanske snor lite... =P

2008-12-09 @ 17:20:45
URL: http://monroy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0