Schoolgirl

Idag var första skoldagen!


Fy tusan vad jag drömde hemska saker inatt! Jag drömde att jag var försenad till skolan och kom aldrig iväg och blev bara senare och senare. Och det hände en massa konstiga saker, till slut bröt jag ihop av all stress och bara grinade. Det var jätteskönt att vakna!

Det gick betydligt bättre i verkligheten. Jag kom i tid och det hände inget konstigt på vägen. Det var bara upprop idag. Vi fick en massa info och fick en rundtur i lokalerna. Schema, studieplan, klasslista etc. Det blir nog spännande det här!

På eftermiddagen gick jag på stan och letade nitbälte bland annat. Ja jag hittade väl nitbälten men dom föll mig inte riktigt i smaken. Jag vet nog inte riktigt vad jag vill ha. Det var vanliga klassiska nitbälten men dom kändes så....hårdrockiga. Eller nåt....

Jag hittade däremot födelesedagspresenter till en viss liten nybliven tvååring.... men jag säger inte vad! ;-)
Sen köpte jag mascara och lite annat och kollade lite på kläder men sen blev jag less på stan, otroligt nog. Det är roligare att gå med sällskap.

På vägen hem åkte jag in till Willys för att handla. Hittade bland annat storpack köttfärs som var skapligt billigt, 61 kr/kg, det tog jag. Det blir bra att göra "storkok" på och frysa in. När jag kom hem fick jag ändå fara på ICA för jag hade glömt äpplen och grädde. I charken satt en stor lapp: "Köttfärs 39:90/kg om du handlar andra varor för 100 kr"....... suck. Och inte köpte jag nån heller, jag var hungrig och ville hem och orkade inte räkna ut vad mer jag skulle köpa för att komma upp i hundra kronor. Hoppas priset gäller hela veckan, i så fall ska jag handla färs på lördag och frysa in.

Nu grunnar jag på om jag ska lyxa till det och ta bilen imorgon eller börja åka buss. Det blir en timmes skillnad på väckarklockan...... och nästan en timme på tiden för hemkomst. Fast det blir nog skillnad i plånboken också i långa loppet... ska fundera....


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mkt =)

jaa vi hade roligt !

åh har du börjat nu va spännande

2008-08-26 @ 02:21:58
URL: http://memzz.blogg.se/
Postat av: Åsa

Spännande! Ska bli kul att höra mera när du är varmare i kläderna (och nitbältet:))

2008-08-28 @ 20:59:11
URL: http://ace67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0