Olycka på ICA

Tänk vad man kan råka ut för. I förrgår skulle jag handla på ICA efter jobbet. Jag gick där i mina sandaler och sköt min kundvagn i godan ro. TJONG så slog jag i lilltån i hjulet på kundvagnen..... JÄÄ--- VAD DET GJORDE ONT! Jag kollade på tån och såg en blodsdroppe lååångsamt välla ut under nageln.

Jag fick fråga personalen efter papper så jag fick stopp på blodföret. Sen linkade jag genom affären medans jag handlade, hon i kassan som var samma som jag fick papper av skrattade åt mig när jag kom haltande. :)

I bilen hade jag inga plåster men väl sårtejp som jag "tejpa fast" lilltånageln med. Öm som f-n var den. Märkligt nog gick det bra att springa sen på kvällen, ovanligt bra. Men utan gympadojjor gjorde det jätteont.

Idag verkar det som om nageln i alla fall sitter kvar fast jag vet inte om det är av egen kraft eller om det är det levrade blodet som håller kvar den. Svårt att säga om den är blå också eftersom jag har lackat tånaglarna i silverfärg (alltid lackade tånaglar på sommaren!). Vi får väl se vad tiden lider. Den lär väl falla av.... tur att det är på lilltån, den nageln är inte stor den. Det är inte lika ömt längre heller. Man har väl gott läkkött kanske....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jaf vet hur ont det gör, har erfarenhet.Kram från mej.

2008-08-14 @ 20:51:47
Postat av: Ulrika

Aj ajaj! Det där lät inte skönt.

2008-08-14 @ 21:07:28
Postat av: Thea

Jag slog i stortån, rakt framifrån så nageln fick en känga. Blödde nada med efter ett halvår ungefär ramlade nageln bort!

2008-08-15 @ 13:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0