Liquoricewoman strikes back

Lakritskvinnan skulle springa idag men det blev mest promenad.... fast promenad är också motion. Och sen har jag varit på bastun med Helena. Det var inte alls dumt. Fast termostaten måste fått fnatt för det var supervarmt där inne och aggregatet gick hela tiden fast termostaten inte stod på fullt. Men när vi vred ner den så slutade aggregatet att gå ett tag så vi fick lite andrum.

Idag har jag varit i kupongernas paradis (ICA) och handlat. Allt från korv, köttbullar och vitlöksbaugetter till chokladbollar, yoghurt och toapapper var det kuponger på. Vagnen blev full.... och kyl och frys med. Skafferiet var redan fullt så där borde jag ha städat först...men jag knökade in det jag köpte idag och kanske städar imorgon istället. Eventuellt. Det var så fint väder så jag ville ut och springa istället (ja det vet vi ju hur det gick. Men jag var ute i alla fall!).

Det ska dammsugas  också....hela huset. Utom barnens rum för det dammsög jag på förmiddagen innan jag for och handlade. När dom nu hade plockat upp så duktigt (nä jag fick skälla på dom som vanligt) så ville jag dammsuga och göra klart så fort som möjligt så dom kunde börja bygga lego igen (visst är jag snäll?). Men resten av huset blev kvar. I hallen måste jag dessutom plocka bort lite skor innan det blir nån dammsugning (jag vet inte varför jag skriver "jag" hela tiden. Det finns väl fler i huset som kan plocka undan skor och dammsuga?). Sandalerna åker definitivt ut. Troligen tygskorna också. Men idag var det riktigt varm ute. Fast almanackan säger "september" på måndag så, ok då... Jag tror nog man kan säga att det är höst nu.

Men NU tänker jag inte börja städa, nu är det kväller. Och det är en dag i morgon med. Då blir det städning. Om inte det blir finväder och man kommer på nåt annat att göra....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0