Finväder idag igen

Jodå, jag har dammsugit..... men det är nog bara en halvtimme sen jag gjorde det. Det var ju finväder idag igen! Men skorna står kvar i hallen. Och skafferiet är bara utrensat, inte städat. Men varför fokusera på allt man INTE gjort, tänk på allt jag GJORT istället!

1. Jag har haft sovmorgon. Klev inte upp förrän kl 10!
2. Jag har lagat lunch: Pasta med skinksås och broccoli.
3. Jag har tagit en långpromenad upp på Snödberget och ner igen, i det fina vädret. Det var varmare där uppe än nere i byn, faktiskt.
4. Jag har tvättat en maskin med tvätt (men inte hängt den än)
5. Jag har ätit glass. Ja kanske inte så ansträngande eller produktivt men det var gott.
6. Jag har lagat köttsoppa med klimp och stekt pannkakor.
7. Jag har dammsugit (så det så!)

Jag har dessutom gjort en massa annat smått och gott, sånt där man gör om dagarna utan att det liksom räknas. Men om man inte gör dom sakerna, DÅ märks det minsann!
Jaha, nu dök Sören upp och lade till en punkt på listan.

8. Jag ska klippa Sören!


Kommentarer
Postat av: Beritdolores

Hej!

Man ska berömma sig för allt bra man gjort på en dag, alltså de små tingen....

Kram...från Berit

2008-09-01 @ 11:00:03
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Mamma

När mor gör något syns det ints, men gör hon ingenting syns det på en gång.



kramar.

2008-09-01 @ 16:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0