Shoppa loss

Idag har det shoppats loss å det grövsta! Herr snickaren skulle till Birsta för att köpa gipsskivor och då sa jag "Då följer jag med, jag ska köpa kläder tills vi ska till Spanien!

Så fort man säger att man ska till Sundsvall så tänker folk automatiskt att man ska till IKEA. Men vi var inte ens innanför dörrarna, kan ni tänka er!? Vi tänkte först äta där men när Sören var klar på Byggmax och ringde mig så stod jag fortfarande i provhytten, med ett par korvskinnsbrallor på mig, och hade inte hittat något som passade så det blev lunch på Birsta City istället. Jag ville dessutom fortsätta kolla efter maten.

Efter pizza och nachotallrik drog Sören till Biltema och jag letade rätt på Zizzi, en affär med storlekar från 42 och uppåt. Jag blev så glad när jag såg att den fanns där! Byxorna jag provade satt som sagt som korvskinn (trots att det var linnebyxor!) och midjan var låg så allt mitt mjuka syndes. Jag har alldrig provat kläder på Zizzi förut men jag hade höga förväntningar! En affär för större storlekar borde ha byxor som passar även min rumpa! OCH! Jag hittade TVÅ par skitsnygga piratbrallor! Jag kunde inte bestämma mig. Jag tänkte: bäst att passa på när man hittar nåt! Jag köpte båda. Det blev inte billigt men det blev BRA. Får man kalla det "fynd" när det inte är billigt? Ja det får man.

Sen blev det Indiska för där brukar jag hitta kläder. Jag provade en klänning innan på Åhléns som såg lovande ut på galgen. Grön och fin med singoalla-ringning och smock i midjan. Men på min kropp såg den löjlig ut..... smocken satt inte i midjan utan strax under bysten och resten av klänningen stod ut som en blomkalk runt kroppen. Det såg ut som en ett-årings klänning! Klänningen som jag hittade på Indiska var jättefin, blommig med virkad spets runt ringningen (jag är svag för virkad spets!) men den satt inte heller bra. Alldeles för mycket vidd. Vad ÄR det med modet nuförtiden?!
Jag köpte en blus istället. Med BRODERIER (är jag också svag för!) ! Mmmm! Jag får ha den och byxorna istället för klänning.

Nästa anhalt var Jula. Sören skulle ha lite ditt och datt, bland annat snickarbyxor. Och jag köpte också ett par. Jag har saknat arbetsbyxor att ha när man målar hus och klyver ved och annat sånt där skojigt......

Nåt kort på arbetsbyxorna får ni inte men här kommer byxorna och blusen. Färgerna är lite mysko på bilden men byxorna är gröna och blusen är vit.

image115

Kommentarer
Postat av: beritdolores

Godmorgon !
Jag har alltid velat haft en sån liknande blus men nu vet jag ju var jag ska leta..härmas jag, nähä..
Ja, inga pojkar ringde till faster, så jag förstod att dom hade det bra där dom var, men jag var beredd...
Kram från Berit

2008-04-14 @ 08:12:15
Postat av: alias Kvasthilda

Tack snälla för att du hade jour!
Jag rekommenderar verkligen Zizzi annars, du som drar mer än mig upptill. Skitsnygga kläder!

2008-04-14 @ 08:48:53
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0