#färgförfan

Det har blitt nåt fel på mig. Jag är färgberoende tror jag. Undrar om det är farligt. Måste jag ta en vit vecka tro? Eller en svart?! Nej, fan heller. Ös på med färg bara.
 
Idag var postlådan full sa Herman när jag kom hem. Mitt paket från Hjärta Hertzman hade kommit! Och inte bara det, det var två till paket. Två traderafynd. Jag som skulle sluta fynda där. Men jag är nog en fynd-o-holic också.
 
 
Det första paketet innehöll också det ett fynd. En stuvbit på två meter av en jersey jag suktat efter länge. Nu fanns den plötsligt som stuvbit! Det ska bli en tunika eller en kortare klänning har jag bestämt (vad är det för skillnad egentligen?). Och medan jag ändå höll på beställde jag en mössa, också den i ett tyg jag dreglat över. Snygg, va? Nej, den är inte virkad, det är en jersey med tryck!
 
 
Traderafynden fick godkänt. Först en topp i färgglatt mönster. Från Indiska (of course). 
 
 
Sen en omlottklänning som jag kikade på flera gånger på Indiskas webbshop men inte beställde. Ångrade mig så klart. Nu när den dök upp på Tradera så slog jag till! Herman sa spontant att han tyckte mönstret på tyget var snyggt - han som föredrar diskreta plagg, gärna svart och grått. Där ser man! Själv har jag som ni vet inga som helst ambitioner att vara diskret.
 
 
Undrar om det är det hemska som hänt så nära oss som gör att jag behöver färgerna. Liva upp tillvaron lite. Vi övade med kören ikväll inför "En fest för livet" som är nu på lördag. Det gick bättre än förra tisdagen. Då blev det en väldig massa känslor, både tårar och skratt. Ikväll var det faktiskt mer skratt än tårar. Men E-s plats i altstämman gapade fortfarande tom. Det är för jävligt.
 
Vi får väl se hur det går på lördag. Det blir som det kan. Det är bara att bryta ihop och gå vidare som en vis man sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0