Åter till ordningen

Så där, nu är jag i alla fall ikapp med fredagsfotot. Hur jag ska komma ikapp med resten vet jag inte. Tiden går, saker sker, allt går över. Men nu är det september och skolan har satt igång på allvar och jag jobbar och står i igen. Allt är tillbaka i gamla hjulspår. Nästan. Skillnaden är väl att Hackebacken har flyttat till Sundsvall för att gå gymnasiet där.
 
Det känns jättekonstigt. Hur ska han klara sig där?! En förrvirrad sextonåring! Men det är klart han gör det, vad än hönsmamman tror. Han bor i en etta mitt i smeten, två kvarter från skolan. Kunde inte bli bättre. Han har kompisar som bor i Sundsvall. Han går på Ica och handlar och han lagar mat. Jag är djupt imponerad. Visserligen var det inte särskilt nystädat där i lägenheten när vi kom dit söndags kväll men det lär han väl få rutin på snart, hoppas jag. Det är svårt att bo på så liten yta om man inte håller ordning. Men han verkar klara sig. Och han befinner sig faktiskt bara en dryg timmes bilkörning bort. På måndag är det förresten föräldramöte. Då lär vi väl få höra lite mer om skolan och skolarbetet.  
 
Herman ska få hjälp med gymnasiearbetet, äntligen. Sen när det är klart lär väl han söka vidare och då får vi se var han hamnar. Inte bara en timmes bilkörning bort, misstänker jag.....
 
Och jag fick jobba igen. Det var visserligen väntat men jag förutsätter aldrig nåt. Jag tror inget förrän jag ser det. Jag är inne på fjärde arbetsveckan nu och har anställning till terminens slut men jag hoppas på en fortsättning även efter nyår. Det har i alla fall varit ganska lugnt. Det är väl först den här veckan som barnen har börjat komma tillbaka på allvar. 
 
Till och med träningen har börjat. Igår var det dans. K och J kommer att dela på måndagspassen så det blir alltså både latin fusion och dansmix. Härligt! Jag har även bestämt mig för att gå på cirkelpassen, åtminstone en gång i veckan. Jag behöver det. Jag minns hur bra jag mådde när jag tränade regelbundet. Jag vill tillbaka dit. All den där träningen jag skulle hinna med i sommar, den blev aldrig av. Det blev överhuvud taget väldigt lite gjort i sommar av allt det jag hade planerat att göra här hemma. Kanske jag behövde ta det lugnt. Kanske var det vädret som gjorde att jag tappade farten lite. Jag vet inte.
 
Men nu är sommaren slut, det måste man väl ändå säga. Tillbaka till rutinerna. Det enda som inte har startat om ännu är kören men det är inte långt kvar. Längtar... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0