Reflektionstid

Jag skriver för lite. Jo, jag tycker det. 
 
Först tänkte jag att det beror på att jag har för mycket verkligt liv att ta hand om så tiden inte räcker till för att blogga också. Och det är ju bra -  eller? Fast jag har ju tid att ligga i soffan och tomsurfa på instagram eller följa grupper på Facebook. Kunde jag inte blogga lika gärna? Är det viktigare att blogga? 
 
Jag måste nog säga att svaret på den frågan är: ja!
 
Jag behöver skrivandet. Jag mår bra av att reflektera över mitt liv. Jag gillar att använda språket för att göra detta. Dessutom gillar jag att gå tillbaka och läsa sånt jag skrivit förut.
 
Förresten, att "ha för mycket verkligt liv att ta hand om", det låter mer som stress än nånting positivt. Men om det är så, hur ska jag kunna göra nåt åt det? Jobba mindre? Ja, det skulle jag gärna göra om det vore möjligt men jag tycker det är svårt att få ihop ekonomin redan nu. Mer fritid men mindre pengar? Brist på pengar är också stressande.
 
Nej, vi lämnar det ämnet nu och går tillbaka till det inlägget handlar om: att skriva på bloggen. Jag har "bestämt mig" flera gånger förut att skriva oftare men det har inte gått så bra. Ungefär samma som det där med att "nu ska jag börja äta bättre och gå ner i vikt" eller "nu ska jag börja rita på serien igen".  Varför ska det vara så svårt? Jag vill ju.
 
Tur att jag har mina fredagsfoton så att det i alla fall händer nånting på bloggen. Har bara två opublicerade och dom ska jag fixa i eftermiddag. Inte nu. Nu skiner solen, frosten har gjort träden till vita skulpturer och jag ska klä på mig och gå ut. Jag ska faktiskt promenera ner på Hammarn och handla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0