Vårvindar friska

Idag har jag lyckats hälla smutsigt diskvatten på mig själv två gånger. När en kollega kom in i köket med diskvagnen föll ett glas i golvet och gick i tusen bitar. 
 
Annars har det gått riktigt bra jämfört med igår och i förrgår då jag hade migrän. Inte fullt utvecklad men jag mådde inte bra (ja, att det inte gjorde jätteont kan så klart bero på att jag tog värktabletter mot den). Det började redan på måndag kväll med att det plötsligt slog lock för vänster öra. Det pep och väsnades och jag hörde ingen skillnad om jag höll för örat eller ej. Som tur var gick det över på några timmar men jag tror det var en förvarning om den annalkande migränen.
 
Ute blåser vårvindar friska. Rejäla vindar. Tur solen skiner så man kan låtsas att det är fint ute i alla fall. Tyvärr tar det väl bra på snön när det är sol och blåst. För att inte tala om regnet som kom igår! Det var skapligt fint väder ända till strax innan jag skulle gå hem. Då blev det plötsligt både regn, hagel och snöfall på samma gång. Sen fortsatte det med regn mest hela eftermiddagen och kvällen. Ingen skidåkning där inte...
 
Ska det vara så här nu tycker jag gott det kan tina så pass mycket att gårdsplanen hemma och här på jobbet blir bara så man slipper halkan. Halva mars har ju redan gått, det kanske blir vår nu ändå?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0