Svart, vitt, rött

Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha på mig imorgon på konserten. Kanske tänker du nu: men är det så viktigt då!? Ni ska ju inte sjunga med kläderna!
 
Nej. Vi ska inte sjunga med kläderna - men om folk kom dit bara gör sångens skull kunde vi väl lika gärna spela upp en inspelning av våra sånger,? "Bäst of ReMix" typ. Tror ni det skulle funka? Tror ni folk går på julkonsert för att bara höra sång?
 
Nej! Här ska levereras! Vi ska sjunga och vi ska vara snygga och vi ska ordna julstämning! Jag står ju dessutom på första raden, klart jag vill känna mig snygg! 
 
Ska jag alltså inte ha dom röda byxorna jag köpte? Jag vet inte. Jag funderar på om jag ändå ska ha svart nertill. Dom röda brallorna kommer jag att använda ändå så det var inget köp förgäves. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha till. Allt är så trångt just nu.
 
Så här ser brallorna ut. Här med tunikan jag tänkte ha först. Men den är i bomull och faller inte så fint. Lite oformlig. Och inte så glammig direkt. Inte åt paljettbyxhållet om man säger så. Inte skorna heller. 
 
 
Här har jag ett svart glansigt linne och en svart långkofta med fint fall. Känns genast snyggare. Och sandaletter med paljetter! Men kan man ha sandaletter på vintern?
 
 
Kanske jag ska ha svarta långkjolen istället. Känns festligare och finare med kjol (om det nu är en kjol). Det största bekymret är egentligen vad jag ska ha på fötterna. Jag som har så mycket skor! Och ändå inga att ha, nu när jag har ont. Jag behöver ett par lågklackade snyggskor. 
 
Det blir till att prova kläder och fundera ikväll. Inte kan jag rusa iväg och köpa nytt hur som helst heller. Budgeten och utbudet är begränsat. Ibland önskar jag att man hade en kostym. Som Herman sa när han fick sin: man behöver inte tänka, man tar kostymen när man ska vara snygg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0