Grönt är skönt

Inte handla. Jag. Jomen tjena. 
 
Fast jag förstod att jag skulle hitta nåt. Jag visste vad jag gav mig in på. Faktiskt. Jag har ju dreglat över bilderna på Facebook. 
 
Jag var in på Dress like Marie, äntligen. Dom har nyss öppnat butik på Hammarn så igår eftermiddag slank jag in där. Och det fanns hur mycket roliga kläder som helst. Jag var tvungen att behärska mig. Man kan bara göra en sak i taget. Har jag hört....
 
Men den här outfiten slog jag till på! Svart tunika med gröna grejsimojer på och grön långkofta i jersey med svängiga fransar nertill. Jag brukar inte gilla fransar, annat än på sjalar, men det här kände jag mig snygg i!
 
 
Jag fick en sjal på köpet också. Ni får bild på den senare.
 
När ska jag vara så här snygg då? Ja, jag får väl passa på så fort jag kan. Jag glömmer bort emellanåt att jag gillar att vara snygg eftersom jag kutar runt i urtvättatröja och frasiga jeans och mjukisbrallor på jobbet. Och hemma blir det också mjukisbrallor. Jag vill ju egentligen vara snyggt klädd hela tiden! Helst bekvämt också. Dom här kläderna är det. Både tunikan och koftan är i jersey och så har jag leggings till (som tappat formen upptäckte jag när jag hittade dom i garderoben. Måste alltså köpa nya.) Mjukis OCH snygg.
 
Men inte vill jag ha det här nyinköpta på jobbet heller! Det blir som med dom nya stretchjeansen. Tror ni att jag har dom på jobbet? Nä... Dom är ju nya....
 
Jag måste hitta en utväg. Få vara snygg och bekväm på jobbet och samtidigt praktiskt klädd. Kläderna ska passa under skoterstället nu i vinter. Förresten funderar jag på att köpa en fodrad overall istället. Finns bland arbetskläderna på bland annat Jula. Men det är också en investering. Jag FATTAR inte att vi inte kan få arbetskläder!
 
Nej, nu pratar vi om nåt trevligare istället. Jag hämtade ut ett paket igår. Med två nyanser av hud, en mönstrat jersey och en mönstertidning. 
 
 
Beställde både beige och aprikos eftersom det är svårt att se på en webbsida vilken nyans det egentligen är. Och det var tur det för den beiga jerseyn var ganska mörk. Den aprikosa var mer den nyansen jag var ute efter. Men det finns ju som sagt många nyanser av "hudfärgad" så jag får säkert användning av båda tygerna i min häxgärning. Den mönstrade jerseyn ska bli en klänning tror jag. Såg ett mönster i tidningen på en omlottsklänning som skulle passa.
 
Ja, det fanns många bra mönster i tidningen. Den här kimonon till exempel. Kanske man skulle sy sig ett par tre såna och ha på jobbet? I nåt material som tål gröt och lim och ketchup och många tvättar. Bara att slänga på sig vid lunch eller när barnen ska pyssla. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0