Det går hit och det går dit, det går runt en liten bit

Ibland är det ett jädrans flängande.
 
I onsdags var jag in till Östersund och följde Herman till lasarettet. Först på förmiddagen till röntgen av ryggen och sen på eftermiddagen till barn- och ungdomsmottagningen angående migränen. Resultaten var positiva. Röntgen visade att skoliosen inte ändrat sig och nu har han vuxit färdigt så nu behöver han inte gå på kontroll mer. Inte behöver vi komma till barn- och ungdomsmottagningen mer heller eftersom migräntabletterna funkar bra. Skönt. 
 
När förmiddagsbesöket var avklarat gick Herman tillbaka till skolan och jag gick på stan för att leta mig nån lunch. Gick hela ända bort till Mittpunkten och tillbaka utan att kunna bestämma mig för vad jag ville ha. Klev ut på torget och upptäckte att där var det internationell matmarknad. Det fanns ungerska langos, grekisk souvlaki, thaimat, australiska krokodilburgare och känguruburgare, polsk gulasch, franska crêpes, belgiska våfflor med nutella, spansk paella, engelsk fudge, italienska korvar och ostar och mycket, mycket mer. Oj, så mycket gott.
 
 
Det blev ju inte direkt lättare att bestämma vad jag skulle äta men efter ett par varv fastnade jag för gulasch. Den var god med lite lagom sting i. Jag satt där och njöt i solen som kommit fram ur molnen och lyssnade på hur dom tokiga italienarna i ståndet med ost och korv sjöng med i musiken dom spelade. Oh sooole miooo!
 
 
Sen köpte jag fudge. Men först gick jag runt ståndet säkert tre gånger innan jag bestämde mig att jo, jag ska köpa några. Fem stycken. Det låter kanske lite med fem bitar till hela familjen men dom var enorma. Delade i fyra så blev dom normalstora. Jag valde sorterna banan/choklad, whisky, lakrits/salmiak, daim och baileys. Alla var goda förutom den med whisky. Jag dricker ju whisky men jag fick inte ihop det med den söta fudgen. Det blev som en underlig bismak.
 
Fanns ju några sorter att välja på...
 
 
Igår var jag till Sollefteå och frissan. Nu är jag nyklippt och rejält rödhårig igen. Ordningen är återställd! 
 
 
Efter frissan for jag till Nipan och käkade lunch. Undrar om det är ett ålderstecken när det inte krävs oxfilé och röding för att känna sig lyxig utan det räcker med en simpel dagens rätt. Nåja, "dagens" på Nipan är inte direkt simpel, det har jag skrivit om förut. Igår var det bland annat ärtsoppa och pannkakor med sylt och grädde plus fläskpannkaka. Det var vad jag tog. Åh, så gott! 
 
Sen gick jag på frissan förslag till Erikshjälpen och fyndade lite. Jag hittade bland annat en sån där liten strykbräda man har när man stryker skjortärmar och annat smalt. Hittade också ett tefat i engelskt porslin, ni vet sånt där vitt och blått som jag gillar. Men nån hade pillat bort prislappen på den och då fick dom inte sälja den enligt damen i kassan. Jag vet inte varför. Dom andra udda tefaten kostade typ 11 kr, kunde hon inte ha slagit in det bara? "Den kommer ut igen på lördag" upplyste hon mig om. Ja men då är ju inte JAG där....
 
Jag hann med en fika hos H också. Den här gången var hon hemma. En nybakad solskenbulle fick jag till kaffet. Passade ju bra med tanke på regnet som öst ner hela dagen. Men den var trevlig ändå,  dagen.
 
Idag har jag jobbat. Ska få jobba hela nästa vecka också. Happy days! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0