Hosta snora snörvla vila

Förkylningen går sin gilla gång. Bättre och bättre dag för dag. Idag har jag jobbat. Långdag blev det eftersom jag tog på mig stängningen. Men jag hoppade över träningen ikväll även om jag känner mig piggare. Jag spar mig till morgondagens latin fusion. Istället åt jag ärtsoppa och pannkakor så jag hamnade i matkoma på soffan. Jag tror jag får sluta äta pannkakor. Jo jag vet att jag har sagt det förut....
 
Fredagen tillbringades mest i sagda soffa, läsandes och snorandes. Gjorde några småryck som att stoppa i en maskin tvätt, gå ut och plocka fallfrukt och hänga tvätten men sen blev det soffan och boken igen. "Matmolekyler" är precis så bra som jag trodde och kan rekommenderas till alla som är fysik- och kemiintresserad matnördar.
 
Framåt middagstid hade jag samlat tillräckligt med kraft för att åka och handla och laga mat. Hemgjord pizza minsann och sen godis på det. Sen var jag tvungen att lägga mig i soffan igen. Där föll jag i dvala en stund, vaknade lagom tills barnen kom ner och det var dags att lägga sig i sängen istället. Men jag hade inga problem att somna om kan jag säga. 
 
Jo just det, jag köpte en ny sorts Plopp. Kaktus-päron. Lät ju inte klokt. I en chokladbit med kolafyllning?? Måste ju testas. Men jo, det smakade päron. Syntetpäron. Jag tyckte inte det passade ihop med mjölkchoklad. Sorry.
 
 
På lördagen hade jag piggnat till betydligt. Lyckades till och med baka bullar, fyllda med smör, rivet äpple och mandelmassa. Skulle haft kanel också om jag hade haft nån hemma. 
 
På eftermiddagen hamnade jag i atlején. Tänkte ta tag i den sista beställningen men när jag började rota i tyglådorna insåg jag att jag var tvungen att städa och sortera först. Jag hittade ju inget! Så det gjorde jag. Två lådor städade jag. Jag gjorde till och med en grov färgsortering. 
 
 
Efter middagen gick jag ut igen och då gick det bättre. Då fick jag till henne, den skäggiga häxan! Känner ni igen henne? Eftersom hon förutom eurovisionsglitter och kvast även skulle ha skidor fick hon av beställaren namnet "Conskida" . Fick bannor för att jag säljer häxorna för billigt. Jo det är säkert sant. Men hur mycket törs man ta då?
 
 
Svart hatt till svart hår var dock inte så lyckat, man ser inte frisyren riktigt men jag hade ingen annan hatt just nu. Här en bild innan jag satte på henne hatten, bara så ni ser att hon har rätt frisyr.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0