Kroppsligt

Nu har jag tagit en uppfräschande dusch så där mitt på lördagen. Jag har bättrat på hårfärgen med färgbomben och jag har rakat mig. Klippt naglar och smort in mig med mitt lemon-limedoftande body butter och tagit på deodorant samt rena kläder. Nu känner jag mig som ny. 
 
(Ni som inte vill läsa om min kropps påhitt kan sluta här. Ja, det finns många bloggar som handlar om annat, t.ex. mode eller fotografering eller cupcakesbakning. )
 
Anledningen till duschen var en synnerligen ofräsch känsla av att jag (och kläderna) luktade. Jag tror på allvar att jag är på väg in i min andra pubertet. Rätt som det är blir jag överhettad. Igår kväll till exempel. Jag tog och gick ut på verandan, barfota. Aaaah, vilken lättnad! Jag gick omkring där en stund, barfota, i minusgraderna. Det var så skönt! Jag stannade där tills det nästan gjorde ont i fötterna. 
 
Humöret har jag skrivit om förut. Känns lite som att jag ska ha mens hela tiden. Morr... Fast det kan ju vara höstmörkret också. Eller sömnbristen som uppstår när man vaknar mitt i natten, sjöblöt av svett. Men nu har jag lärt mig att ha fönstret öppet i sovrummet och stänga dörren en stund innan jag ska gå och lägga mig. Ja i natt hade jag fönstret öppet hela natten och jag tror faktiskt jag sovit utan avbrott också.
 
Idag är det första november. Ute snöar det. Igår var det halloween och en herr Häst for på halloweendisco. Eller är det månne Harry Boy?
 
 
Just det, jag var ju till doktorn med min arm igår. Det ÄR tennisarmbåge. Skönt. Jag är så lättad att det inte har med diskbråcket att göra. Jag fick en kortisonspruta och så är det bara att massera och undvika sånt som gör ont. Jag kan äta ipren om jag vill och jag kan smörja in med voltaren gel om jag vill. Idag känns det faktiskt lite bättre. Det kan förstås bero på en mer avslappnad inställning till smärtan också, nu när jag vet vad den beror på.
 
Nu ska jag gå och stajla mitt hår så jag känner mig ännu finare och fräschare. Tjingeling!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0