Göra saker

Idag måste jag göra SAKER. Eller måste och måste. Jag vill att det ska bli gjort - alltså får jag väl göra det då.
 
Jag ska avsluta mitt projekt "städa bort tidningarna från badrummet". Det borde gå fort. Jag har redan burit ut skräpet och det som är kvar är två staplar med "hans" och "hennes". Två papperskassar att stoppa tidnignarna i har jag också fixat. Så vad sitter det i då? Ja, jag skulle aldrig ha avbrutit projektet, jag skulle GJORT KLART medan jag höll på. Men idag ska det ske. Vart jag ska göra av tidningarna vet jag dock inte. Nån som vill ha gamla Amelia? Observera att korsorden redan är lösta....
 
 
Återvinningslådorna är fulla. Jag borde åka på Hammarn med plasten och glaset och pantflaskorna. Men jag har ingen bil som funkar. Jag skulle ju byta däck på survolvon igår men dom grävde för fiber precis utanför vår gård igår och då kändes det pinsamt att stå där och kämpa med hjulbultarna. Ja ni FÅR kalla mig fjaskig, fjantig, larvig men jag vill inte ha publik när jag byter däck..... Tänk om dom får för sig att hjälpa mig?? Ännu värre....
 
Alltså blev det ingen bil igår. Men det gjorde inte så mycket, jag lagade middag i tid för en gång skull och kunde äta i lugn och ro och sen GÅ ner till Sockenstugan och körövningen. Fast det var genrep igår. Alltså skulle vi vara på Trätojordsbacken........... Aaaah!! Så typiskt, när jag lyckats på alla andra punkter - då är jag på fel ställe! Jag ringde Mannen som kom med sin bil och skjutsade ner mig. Missade bara uppsjungningen. Genrep SKA ju inte gå bra om man ska vara skrockfull och jag lämnade alltså ett rejält bidrag till att det blir en bra konsert imorgon!
 
Måste handla också. Slut på bregott, nästan ingen ost kvar, ingen kaviar, inget annat pålägg heller, mjölken på upphällning, yoghurten likaså. Pastan är slut. I fruktskålen ligger två äpplen och känner sig övergivna. Två citroner i lilla skålen. Skulle ju göra citrondricka. Skulle även koka hjortronsylt kom jag på nu. Lovade pappa det till glassen när dom kommer hit. Fast det är ju flera veckor tills dom kommer så det behöver jag kanske inte göra just idag. Men jag skulle haft en bil. Sulle ha och sulle ha. Det är mycket man sulle ha, man sulle haft vantar å....
 
En sak jag SKA göra idag är att sy färdigt vinsterna till lotteriet. Men det är ju ett roligt måste! Började igår på det största av mina bidrag. Jag tror hon blir bra. Under tiden kan ni få en sneak peek på en av dom andra vinsterna. Snyggt va?
 
 
Nåt mer jag skulle idag? Ja, köksön är full med papper igen. Jag som trodde det var en arbetsyta för matlagare, inte en pappersförvaring. Det är tidningar, reklam och räkningar i en salig röra. Skulle väl ha rensat där. Och golven är skräpiga. Skulle behövt dammsuga. Men det kan barnen göra. Då får jag tid att riva ur garderoben och kolla vad jag ska ha på mig på konserten imorgon för det skulle jag också gjort idag.
 
Nä men vad väntar jag på? Bättre tider? Det kan man inte vänta på, fråga en sprinter får ni höra. Sätt fart!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0