Jobbajobba...

...jobbajobbajobba. Men nu har jag gjort helg! Jag är ledig måndag tisdag och sen jobbar jag igen. Benen får vila ett par dagar. Det känns i alla fall bättre nu när jag kommer ihåg att använda stödstrumpor men idag är dom ordentligt trötta, spirorna. Har inte suttit ner många minuter idag.
 
Igår var jag också ledig men då ryckte jag in som vikarierande "kammarjungfru" åt E på teatern. Var med bakom scen under föreställningen av Vildhussen och hjälpte några skådespelare med kläderna. Eftersom det rörde sig om krinoliner med hyskor och hakar att knäppa och stora peruker att hålla rätt på så tycker jag att nog "kammarjungfru" är det som bäst beskriver jobbet. Jag förstår nu varför damerna på den tiden hade kammarjungfrur, inte lätt att få på sig alla dom där tygsjoken själv! Det gick bra i alla fall. Skådespelarna hade ju koll själva på vad jag skulle göra åt dom så det var inga problem. Roligt att få göra nåt annorlunda. Jag som älskar kostymer och maskerader!
 
 
Nu ligger jag i soffan med benen högt och funderar på morgondagen. Anställningsintervju! Jösses. Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag bete mig? Han på bemanningsföretaget tyckte jag skulle vara "glad och trevlig" och det räcker väl långt antar jag.
 
Sen måste jag sy lite dom här lediga dagarna. Jag har häxbeställningar att göra klart och på turistbyrån tycker dom att jag kan lämna in fler till dom för försäljning. Vi får se vad det blir.
 
Nähä, nu tycker Mannen att jag ska klippa honom. Ok, då gör jag väl det då!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0