Oktoberfest!

Helgen är över. Festen är slut. Pust. Det är mer arbete än man tror med att ordna partaj. Vi skulle ha lejt några fler att hjälpa till. Även om jag hade trevligt så hade jag nog haft ännu trevligare om jag sluppit stå i köket så mycket. Baren blev också lite stökig. Där var det mycket joddlande framåt kvällen ska jag säga! Då hade jag hamnat inne i köket igen, dock utan att arbeta. Där var det betydligt lugnare och där satt vi och pratade och folk kom och gick.  
 
Igår orkade vi inget. Jo, jag var iväg och plockade tomburkar på morgonen, jag kunde inte sova. Sen fick vi städhjälp av B som sov över hos Lillens. Han hade röjt bra mycket upptäckte jag när jag gick tillbaka dit på eftermiddagen (efter att ha sovit bort en enorm huvudvärk). Det tackar vi för!  Vi ska dit och städa färdigt idag. Jag tänker dock ta det i sakta mak, jag behöver återhämta mig både fysiskt och mentalt efter allt festplanerande och allt stök. Här hemma behöver det också städas, ingen hann liksom bry sig om att hålla ordning här när vi hade så mycket att göra hos Lillens. Jag tänker i alla fall gå ett varv med dammsugaren. 
 
Men nu är den officiella invigningen av Lillens överstökad. Flera av gästerna tyckte att vi kunde ha det här som tradidion, ja, gärna varje vecka! Nja. Jag tror nån annan får ordna nästa fest. Gärna med tema så klart. Och varför inte en Oktoberfest nästa år igen?
 
Gretchen har fullt upp i köket. 
 
 
Avsmakning av surkålen. Mums!
 
 
Vi bjöd förutom surkål på knödel, potatissallad, olika korvar, ättiksgurka, salami, schwarzwaldskinka, smör, ost, brötchen och surdegslimpa. Jag tror alla blev mätta.
 
 
Flera av gästerna hade tagit det här med Oktoberfest på allvar vilket gläder mig mycket! Sehr schön!
 
 
Fler finingar i baren.
 
 
Ein Mass! Prost!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MAria

Ja tack så hemskt mycket!! Förstår att det var mycket jobb bakom! Men en oktoberfest per år vore inte helt fel! :-)

2013-09-30 @ 09:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0