Halloweentorsdag och häxfredag

Igår var det Hallloween. Ingen maskerad för mig dock. Synd, jag gillar att klä ut mig. Men dom enda offentliga framträdandet jag gjorde igår var på ica och på träningen och jag vet inte vad dom hade sagt om jag kommit utklädd. Ja vad skulle dom sagt, dom hade säkert inte misstyckt - men nu gjorde jag inte det i alla fall.
 
Har pyntat lite med ljuslyktor och grejer och så köpte jag godis till eventuella spökande besökare. Tyvärr var vi inte hemma på kvällen, jag tränade och Mannen var och spelade pingis så jag vet inte om det kom några. Haqvin var i alla fall ute och gick med några kompisar och dom var inne och tog i godisskålen på egen hand, det såg jag när jag kom hem för det var en stor grop i godiset. Jag hade sagt åt Haqvin att dom fick göra så så det var helt ok. Mindre godis till mig också. Bra det....
 
 
Idag hade jag tänkt att baka bröd, fortsätta att göra tomt ute i blivande ateljén så C kan måla väggarna och även promenera ner på Hammarn och handla lite fredagsmat. Men det råkade visst bli sovmorgon, jag som varit så duktig och klivit upp strax efter sju hela veckan fast det är höstlov för barnen. Halv nio klev jag upp. Jag blev alltså lite sen i starten. Kallt var det i köket också, måste elda först innan jag drar igång nån deg.
 
Sen var jag tvungen att hämta skruvdragaren hos Lillens för den låg tydligen där och inte i skrubben här hemma. Där passade jag på att vattna blommor, dra ner värmen och stänga av vattnet eftersom våra hyresgäster har jobbat klart för denna gång och åkt hem. Batteriet till skruvdragaren var så klart urladdat så det måste laddas först innan jag kan montera ner det som är kvar i verkstan. 
 
Jag har alltså inte gjort nånting av det jag planerat än! Fast jag HAR ju gjort andra saker. Lagt in en ny serie på häxbloggen, funderat på fler serier, kollat på vad ritplattor kostar, tjatat på barnen att dom ska kliva upp, samlat ihop den sista veden som låg på bron, tänt upp, varit till Lillens och grejat som sagt......
 
Nu tror jag minsann det är dags för lunch. Bäst man käkar då och tar nya tag sen. Fast jag är mest sugen på att teckna häxor och hitta på tokigheter. Fokusera, vad är det?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0