Den som systrar har, slipper gå med rumpan bar

Nu slipper jag klaga på att alla jeans på affärerna är smala i benen. Jag har plötsligt 5 par jeans. I rätt modell.
 
Ena syrran skickade sina "urvuxna" jeans till mig i höstas (hon har "växt" åt samma håll som jag gör just nu). Tänkte när jag fick dom att "hur ska det gå till, jag kommer aldrig att komma i dom här". Tog faktiskt fram lådan i slutet på april, då när jag hade klädprovning och bland annat kom i mina gamla gröna byxor. Fast jag kunde inte ha jeansen då. För trånga. Äsch.
 
Igår slamsade jag omkring här hemma i mina blåjeans, dom där som jag hittade i syrummet och lagade, dom som var "rätt storlek" men som hänger ganska löst nu, och kom plöstligt att tänka på dom där jeansen jag fick. Kanske dags att prova dom igen? 
 
Hurra! Alla jeansen passade! Hur är det möjligt?? Har kollat mina vikttabeller och, ja det är faktiskt tre kg sen jag provade dom sist. Kan tre små ynka kilo göra så mycket?
 
Nu har jag två par blåjeans, ett par svarta manchesterjeans och två par gråsvarta - som inte hänger och inte klämmer och smiter åt utan håller in alldeles lagom! Jag är rik!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0