Härliga måndag!

Idag är en bra dag!
 
Idag börjar min kurs i digital bildbehandling. Spännande! Har inte provat logga in än men jag hoppas det funkar ändå. Hade tänkt göra mig bekant med verktyget man använder innan själva kursen började men jag får väl göra det idag istället. Kul ska det bli!
 
Idag ska jag till frissan! Känns som jag nyss var där men det var sista november så visst är det dags. Håret lockar sig och står åt alla håll. Det kan förstås bero på att vi badade igår kväll och att håret var fuktigt när jag lade mig. Hade planerat att promenera ner på Hammarn, bara för att jag kan, men nu visar termometern minus 22. Fast det finns väl kläder? Tyvärr lär jag ju behöva sabba frissans arbete med att göra mig fin genom att sätta på mig mössan. Annars brukar jag vara artig och inte göra det efter frissan men är det så kallt som idag så får hon faktiskt förlåta mig om jag dra ner luvan över öronen. 
 
 
Tänkte slänga ihop lite matbröd också. Vi har ätit nästan slut på grötbullarna och fiberlimpan är också på upphällningen. Att inte köpa bröd utan baka allt själv är som en sport nu - jag hinner ju! Undrar om man ska dra igång matbröddegen och sen sätta sig med kursen medan det jäser? Fast man ska inte göra flera saker på en gång om man ska plugga..... Det stod till och med i papprena som kom med inlogget. Multitasking är som jultomten - det spelar ingen roll om du tror på honom, han finns inte för det.
 
 
Så här får det bli: Jag ägnar förmiddagen åt att baka och elda och hämta ved och tvätta, käkar sen lunch, far/går till frissan och när jag kommer tillbaka på eftermiddagen är huset säkert tillräckligt varmt och acktanken är laddad med varmvatten och DÅ kan jag fokusera helt på kursen. Jag ska ta in ordentligt med ved också innan jag sätter igång så slipper hjärnan bry sig om det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0