Kalasfredag idag!

Eftersom det är en stund kvar tills vi får tända adventsljusen och vi behöver nåt uppiggande i mörkret så har jag utlyst KALASFREDAG idag. Jag ska fixa en festlig lunch åt mina arbetskamrater och så tog jag finklänning och klackeskor. Varje dag är värd att firas!
 
Hann inte förbereda så mycket igår eftersom jag kom hem elva på kvällen men det blir en enkel, snabblagad (men festlig!) lunch. Vad det blir avslöjar jag senare.
 
Jag var in till stan efter jobbet och gick på "kvällsfika" på Excersishallen. Det var Drivkraft som bjudit in Anders Sunesson. Han berättade om "sitt arbete som mångsysslare inom bildkonstområdet, om allt från illustration till träskulptur" som det stod i inbjudan. Det är alltid intressant att höra om andras konstnärsskap, speciellt när det är en "gubbritare" precis som jag själv. Kände också igen det där med att klottra i blocket på möten. Jo man KAN lyssna samtidigt, jag lovar!
 
Här är hans hemsida, jag tror ni känner igen en del:
 
http://www.tecknadebilder.se/
 
Och här är några av mina an-teckningar från mötet på jobbet igår...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0