Det ska fan stå i ösregnet och äta korv

Igår var det marknad. Jag var ner med grabbarna en sväng trots vädret - det regnade (nähä?). Men jag hade regnkappa och barnen tog paraplyer. Fast när vi hade parkerat bilen och skulle gå iväg regnade det inte så Herman lämnade paraplyet i bilen. Inte så smart skulle det visa sig. 
 
Ganska snart efter att vi kom ner så blev dom hungriga så det blev att leta mat efter gatan. Det fanns langos och thaimat och toast och korv med bröd - inget dög. Till slut hittade vi nåt dom ville ha: Kams! Men då var det slut.... typiskt! Vid det laget VRÄKTE regnet ner och jag var också hungrig så vi for hem och gjorde perbullar istället. Sen for jag ner en vända själv istället, strax innan marknaden stängde.
 
Om jag handlade nåt? Jodå. Jag köpte en mascara på Mias Salong, två linnen hos Jensens, tandborstar på apoteket, krämbullar på Brödbiten och en randig topp på Röda korset samt lite mat på Ica. Ingenting som jag inte hade kunnat gjort en vanlig dag utan marknad alltså.... Jo, jag köpte faktiskt godisremmar till barnen. Så väldigt många knallar var det väl inte heller. Ostar, mese, honung, tunnbröd, kläder och smycken bland annat. Nå, jag lyckades göra av med pengar ändå. 
 
Jag är nöjd med linnena. Ett grönt och ett orange, med tunna (reglerbara!) axelband och lite lull-lull vid dekolletaget. Höll på hemma på förmiddagen med att försöka få ihop en semestergarderob. Förhoppningsvis blir det sol och värme dit vi ska så några linnen i resväskan vore inte dumt. Jomen tjena. Alla linnen i garderoben var antingen för långa och trånga, för korta eller för stora i ärmhålen så man ser halva bh-n. Hur tänker dom när dom gör storlekar? Om man har en storlek större har man förmodligen större byst och bredare rygg, inte större armar, va?? I alla fall inte SÅ mycket större. Jag har i stort sett slutat skicka efter kläder på postorder, dom gör så konstiga modeller att jag måste prova för att vara säker på att det passar. Möjligen om det är fri retur men man kan ju inte hålla på att skicka kläder fram och tillbaka jämnt för att det ska bli bra, det orkar jag inte. Linnena jag köpte nu var faktiskt i storlek medium. Lite tajta över höfterna men dom är ju töjbara (linnena alltså, inte höfterna. Fast höfterna är visst töjbara dom med).
 
Nehej, nu ska jag stryka en klänning och en skjorta och sen göra en lista tror jag, på grejer vi ska ha med oss. Pust.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0