Ingen konst

Ingen invigning av Konstens vecka för mig. Det är ju IDAG. På en fredag! Då jobbar jag ju. Och riktigt så angeläget att jag skulle ta ledigt kändes det inte, jag har ingen roll i invigningen utan tänkte bara delta för att det är kul. Men så kul ska vi inte ha tydligen.

Konstens vecka pågår hela nästa vecka så jag hinner väl. Om jag vill. Jag har inte känt efter riktigt än. Det är ju det där att man måste åka så långt. Men är det tillräckligt roligt så gör man det. Hade jag t.ex. fått måla med mina konstbrudar på invigningen så hade jag ställt upp, utan tvekan! Kanske man ska erbjudan något sånt nästa år? Jag har inte sett om det är nån utställning på Hammarn heller. Det brukar vara det på Konstens vecka men nån inbjudan till vernissage har jag inte sett.

Jag får väl ägna mig åt mina egna konstnärliga verksamheter. Jag ska ju ha utställning snart! Måste välja vilka tavlor jag ska ha med. Svårt svårt. Måste sätta pris. Ännu svårare. Måste kanske måla färdigt det jag håller på med? Jo. Inte svårt men jag måste ta mig tid. Kärt besvär.

Jag har premiärknäppt fredagsfotot med nya kameran idag! Det gick bra utan stativ. Och med lite hjälp från bruksanvisningen. Jag hittade inte självutlösaren. Men NU kan jag! Och jag tränade flera gånger på det. Resultatet får ni se ikväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0