God framförhållning


E utlyste fredagstemat redan igår (här är det tätt på given må jag säga): Mörk kostym.

"Mörk kostym" betyder just mörk kostym för herrarna med vit skjorta och slips/fluga.
Klänning av fint tyg, byxdress i elegant snitt eller knäkort eller vadlång fin festklädsel för damerna.
Klänningen bör inte vara golvlång eller baraxlad.
Det är tillåtet och också passande för damer att bära hatt.

Jag tror det är hatten hon är ute efter. ;)

En som inte är klädintresserad kanske tycker det är jobbigt/ointressant med dessa temafredagar men jag ser det som en chans att inventera garderoben. Och hattar har jag! Men ingen riktig finklänning tydligen..... Där ser man, dags att uppdatera och sy/köpa en finklänning! Jag har inte varit bjuden på nåt större party på väldigt länge och har alltså inte haft anledning att vara så fin.

"Mörk kostym" kräver siden, sammet och satäng, inte bomull. SNYGG med andra ord. Uppklädd. Magdalena Ribbing skriver att "den lilla svarta" är helt rätt till "mörk kostym". Och gärna lackskor och lackväska till. Hmm....

Nå, det kommer att ordna sig på ett eller annat sätt. Hatten är ju huvudsaken, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0