Rapport från ett vattenlöst hem.

Nu är jag helt slut, skulle kunna gå och lägga mig och sova tror jag. Hade det varit normal tisdag så hade jag slängt i mig maten och rusat iväg på kör och därigenom fått ny energi. Men kören har "sportlov" och Sockenstugan är hur som helt upptagen av fettisdagsfirare. Hur ska jag nu få kraft att orka med kvällen??

Jag kan tänka på att det är sista arbetsdagen för veckan imorgon, kanske? För det är det för mig, jag har tagit "sportlov" torsdag och fredag, jag. Underbart! Fast det innebär ju att det är "fredag" imorgon för mig, dvs kjoldag. Det måste jag fundera på. Visserligen kan varje dag vara kjoldag för mig, det har jag inget emot, men då får man ju piffa till sig lite extra när det blir fredag. Frågan är om jag inte ska ta min varma, stickade storpolo, det är svinkallt på jobbet - igen. Men nu verkar dom har hittat ett fel i alla fall: vattnet försvinner ur systemet. Fast dom vet inte var än..... Ja, stickad storpolo och så svarta kjolen till. Stickestrumpor och mockastövlar. Så får det bli.

Jaha, nu har vattnet kokat upp så nu ska jag diska. Håhå jaja........... :-(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0