Tjuvstart

Jag tjuvstartade mitt nya liv igår - jag styrketränade hemma! Duktig jag! Planen var att först styrketräna och sen promenera en sväng men klockan blev så mycket så jag nöjde mig med det första. Träningsvärk tvivlar jag på att jag får. Jag använde julklappshantlarna och dom är bara på ett kilo styck (tomten tror tydligen att jag är liten och klen, hmm....) men svettig och varm blev jag och lite grand tog det nog. Jag körde en mix av låtar från minst tre olika träningspass. Jag mindes inte alla låtar från passet vi kör nu.... Men jag fick ihop ett bra pass ändå tycker jag, alla muskler fick vara med.


Jag gjorde en sak till igår som jag tänkt länge. I ett försök att vara snäll mot min mage köpte jag laktosfri mjölk och grädde. Jag köpte till och med en burk sojayoghurt bara för att testa hur det smakar (det var kort datum och halva priset). Yoghurten var helt ok tyckte jag. Mjölken är väl också det antar jag, jag dricker aldrig mjölk utan har den i kaffet och maten. Grädden har jag inte testat än men den kommer nog att hamna i maten. Om jag märker nån skillnad? Nå, jag tror ju inte det märks riktigt så fort..... men faktiskt har jag inte ont i magen idag. Väldigt skönt som omväxling. Det är väl bara att köra på och se vad som händer. Soja sägs ju ha positiva effekter på andra besvär också, såna som tanter som jag kan få. Återstår att se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0