Shorts och leggings?

Jag har ett sånt där "kan man klä sig så när man är över 40 år och är lätt överviktig"-problem igen: Jag tycker shorts och leggings är snyggt. Eller svarta strumbyxor. Men kan jag ha det?

Jag köpte ett par olivgröna shorts på Kupan i sommar. Lite snyggare modell, inget fritidsbetonat utan mer dressat, med slag. Testade att använda dom ett par gånger hemma men jag trivs inte i dom. Sitter perfekt i midjan men dom är för långa! Står ut som två skorstenar, jag ser ut som två lår som kommer och går. Ja jag har ju lår, visst. Men man måste väl tänka på proportionerna också...

Citat Coco Chanel: “Fashion is architecture: it is a matter of proportions.”

Sant.

Jag fick en idé när jag kiktat i höstens Halénskatalog. Jag vek upp dom en bra bit och provade dom med ett par svarta leggings . Mja, mjo. Det såg i alla fall bättre ut än innan. Lite tjockt i uppviket. Jag måste alltså klippa och sy om. Shortsen kostade 40 kr. Vad sitter det i? Knappast ekonomin.

Det är väl det vanliga. Ska jag visa så mycket ben? Ser min rumpa större ut när jag har shorts? Jag är inte 20 år, ser det ut som jag desperat försöker se yngre ut? För desperat vill väl ingen vara.

Fjask! Jag ska ta fram sax och måttband och fixa ett par kortare shorts! Dom ska jag ha till leggings eller grova strumpor, kängor, vit skjorta och en kavaj. Det blir snyggt! Fast nu blev det ju sommar igen så NU behöver jag inte tänka på det, det kan vänta ett tag.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0