Neeeej! Mitt syrum är kontaminerat!

Skulle ju så stort göra nåt kul efter att ha dammsugit hela huset. Sy! Ja tack. Inga kläder eller nåt annat nyttigt utan nåt helt meningslöst och kul. Gick ut till syrummet för att börja på lite nya änglar.

Uppe på hyllan över fönstret står en rad plastlådor som innehåller diverse tyger av mindre format. Jag tog ner en för att leta rätt på ett velourtyg eller plysch att börja med. När jag börjar gräva i lådan upptäcker jag att det är MUSLORTAR I BOTTEN! Jäkla odjur! Och det är så klart lådan med "special"-tyger: Siden, sammet, fuskpäls, leopardmönstrat och paljetter mm. Suck....

Gnagt hade dom gjort också, på vissa bitar. Syntettyger. Det kan väl inte vara nåt vidare näringsvärde i det tycker jag? Det luktade inte pink men kändes inte speciellt fräscht ändå att bara sopa bort musbajset...... Vad gör man? Ja man får tvätta så klart.

Eftersom det är mest mindre bitar av tyger så fördelade jag dom i tre örngott som jag knöt ihop och förseglade med varsin påsklämma. Sen körde jag dom på "finvask silke" (vår tvättmaskin pratar norska av nån anledning) eftersom det rör sig om lite delikatare tyger.

"Men släng skiten, varför göra sig besvär med så små tygbitar!" säger du nu. Nääää, det är mina skatter! Dom ska ju bli änglar! Och du som har en ängel av mig: Den hade inte varit densamma utan alla småbitar av guldlamé, satäng, brokad, plysch som jag sparat. Tänk på det.

Det blev förresten riktigt vackert när jag hängde allt på tork ute på torkvindan!



Siden sammet trasa lump......



Solen sken och vinden fläktade. Snart var allt torrt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0