Måla till musik

I lördags var det "folkhögskolans dag". Jag for in och representerade Hållands folkhögskola tillsammans med några andra från Östersunds konstskola. Vi hade med oss tavlor som musikelever från Birka folkhögskola improviserade till. Och vi fick måla till deras musik.

DET VAR JÄTTEKUL!

Man skulle ha en liveorkester som lirar  ute i snickerboa här hemma varje gång man ska till och måla. Vilka tavlor det skulle bli! Och vad bra det blev med pastellkritor! Måste måste fortsätta med dom!

Idag blir det dock ingen målning. Jag måste se till att får färdigt fotoprojektet så jag kan ha med det på utställningen i maj. 8 maj är det vernissage på Ahlbergshallen i Östersund, sen är det utställning ända fram till 23 maj. Då får ni komma och se resultatet av andra årskursens kreativitet!

Här kommer lite bilder från i lördags.






Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt! Jag ser framemot utställningen! Försökte bli en följare av din blogg, men hittar inget sånt, får gå in och kolla här då och då istället. Vi ses!

2010-04-26 @ 17:06:07
URL: http://annasparaply.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0