Rumpa skakad!

Igår var vi på 40-årskalas så då blev det skaka rumpa! Förutom god mat och vin och tårta och sånt. Fast vissa satt vid köksbordet hela kvällen och försökte prata bort kalorierna istället. Det gick inget vidare, speciellt inte om man fyller på med whisky under tiden. Fast vi fick fart på karlarna till slut. Lite "leende guldbruna ögon", så var det kirrat (inte min favvo-musik men vad gör man inte för konsten...eh, dansen menar jag). Senare kivades alla om att leta gamla låtar på Youtube. Det började med ACDC, övergick till annan hårdrock, över till åttital i allmänhet och folk drog fram gamla låtar man knappt mindes vad dom heter! Men nog kunde man sjunga med ändå......

Nu är man lite halvseg. Inte för att det blev så sent, vi kom hem vid 12-tiden på natten men nog blir man lite bakis efter ett kalas. Sören sov längst (skvallra skvallra) men nu har han nog piggnat till för nu är han ute och går med svåger Patrik som nyss anlände med en hel hög hundar. Han har jagat norröver och ska jaga här ett par dagar så han får husera i gäststugan och vi får fint främmande på köpet!

Nu tror jag att det är dags att gå ner och börja med maten, Herman var nyss och frågade när det var dags att äta. Jag som tycker vi nyss fikat... Jag fick en släng av huslighet på eftermiddagen och bakade scones till fikat. Mums med smör, marmelad och ost!

Det blir makaronilasagne till middag, med vitkålssallad tror jag. Äta bör man....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0