Dom kvinnliga klädbestyren (igen)

"Undrar vilken gen som gör oss kvinnor så otrooligt kritiska till oss själva??" skrev Maggan som kommentar på ett tidigare blogginlägg. Ja det kan man fråga sig....
Varför är det så? Är det genetiskt? Handlar allt bara om att locka till sig en hane och föröka sig (rent teoretiskt alltså). Och vad ger det  mig för fördelar att föra mina gener vidare med nån som har ett utpräglat skönhetssinne (eller åtminstone är LITE kräsen)? För övrigt, jag har en känsla av att dom flesta hanar tycker att det går utmärkt att föröka sig med en även om magen putar utanför byxlinningen och håret ligger platt ....Var jag elak nu? Äh, kolla på krogen strax innan stängning får ni se.....
Jag kände behov av en svart snyggkjol och gick på rea för att kanske fynda en dylik. Hittade en jättesnygg i svart slinkigt tyg, med snedskurna stycken som vidgade sig nertill till en volang. Tjusigt! Men när jag provade den var den inte lika snygg. Magen stack ut och låren bullade sig. Jag kände mig avklädd, som om jag stod där i underkläderna.... Men egentligen, EGENTLIGEN tror jag att det bara är JAG som ser det. Faktiskt.  Och jag har ju en liten mage som sticker ut och kraftiga lår, varför ska det vara nåt fel med det!? Det går ju bra att ha jeans och dom avslöjar egentligen mer än vad kjolen gjorde. Undrar vad skillnaden är? 
Suck....jag kanske ska kolla om kjolen finns kvar?

image15

image16

Kommentarer
Postat av: Jannike

Skitbra
bilder Gun - får jag kopiera dom och lägga ut på min bloggis??

Kram!! och du.... du har så rätt i att det egentligen bara är VI SJÄLVA som är dem sanna kritikerna.... nån sa till mig att "det är värst vad du måste tycka att du är viktig, eftersom du tror att alla tittar på JUST DIG...." ganska klyftigt, va??

2008-01-22 @ 18:39:18
URL: http://pyret07.blogg.se
Postat av: Gun

Haha! Ja den var bra! Klart att alla tittar på en, är det inte så? ;-)
Ja visst får du ta bilderna, dom är inte mina, jag fick dom per mail en gång i tiden. Och dom är så sanna, så sanna.

2008-01-22 @ 19:29:43
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se/
Postat av: Marja

Har "smygläst" din blogg & den är bara sååå bra. Vill bara läsa mera...
Ja, man undrar ju varför det är så här. Känner igen mig i det du skriver.
Hoppas du hittade kjolen & att den fanns kvar.

2008-01-22 @ 22:37:31
URL: http://marjamej80.blogg.se
Postat av: Åsa

Köp kjolen!!!!

2008-01-23 @ 13:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0