Jaråvardetdagsigen

På måndag drar vi igång igen.
 
Jag vägrar låta min kropp hindra mig från att må bra. Som det är nu har jag ont i höften, ont i knäna emellanåt och ont i fötterna om jag till exempel åker skidor eller promenerar långt. Jag väger för mycket.
 
Jag ska ner till 65 kg och det ska ske till årsskiftet -21/-22. Det är ca 17 kg och med lite matematik blir det 0,4 kg i veckan. Det låter väl inte så svårt?
 
Metod:
 
- Byta ut måltider mot pulver.
- Äta mycket grönsaker och potatis
- Göra goda röror och såser att ha på macka och till maten
- Komma ihåg att man även kan ha grönsaker och frukt som pålägg.
- Äta älgkött, lammkött, kyckling och fisk
- Baka eget bröd
 
Inget är förbjudet men en del mat räknas som lyx som man får äta mer sällan. Exempel:
 
- Pasta
- Ostmackor
- Creme Fraiche och grädde
- Kakor och godis
- Korv
- Pizza och hamburgare
 
Det är inte ofta man ser nån referera till korv som lyxmat, inte sant?:-)
 
På måndag morgon sker invägning. Jag kommer att redovisa här i bloggen som förut.

Kommentera här: