Dag 1. Ok, nu kör vi

Idag är det annandag påsk och jag börjar med VLCD. Jag har köpt Nutrilett, Allevo och Naturdiet. Målet är att jag ska byta ut alla måltider i tre veckors tid. Sedan gå över till VLCD plus mat en tid. Sen äta enligt handregeln med tre knytnävar grönsaker och en handflata protein, ända tills jag når målvikten. Då är det en knytnäve bra kolhydrater, två knytnävar grönsaker och en handflata protein som gäller. Låter ju enkelt, eller hur!?
 
Startvikt: 81,1 kg
BMI: 30,9
 
Målvikt: 66 kg
Mål BMI: 25
 
Så här ser min plan ut. 
 
 
Nu är klockan tio i fem och jag har ätit en Naturdiet shake chokobanana till frukost, en Allevo potatis- och purjolöksoppa till lunch plus några paprikastrimlor samt en Allevo smoothie med jordgubbs- och blåbärssmak. Naturdietsshaken var väl rätt ok i smak och konsistens. Fast macka är ju godare förstås. Potatis- och pujolökssoppan var lite blaskig men smakade väl som en pulversoppa gör ungefär. Allevo smoothien luktade mer bär än den smakade. Tror jag ska peta ner lite riktiga blåbär i den nästa gång. 
 
Jag är hungrig och jag längtar efter middag. En riktig middag med mat alltså. Men det blir väl den andra soppan jag har köpt, Allevos med broccoli och basilika. Ja, visst är det trist men jag kan ju inte ge upp redan första dagen, inte sant? Det går rätt bra att sluta tänka på att äta bara jag håller mig sysselsatt. Och kaffe kan jag ju dricka. Har köpt lättmjölk och torrmjölk. Men jag kanske inte ska dricka alltför mycket kaffe om dagarna eftersom jag inte har så mycket mat i magen. 
 
Det som känns jobbigast är nog att jag är den som lagar maten här i huset. Jag ska alltså stå och laga mat och sen inte äta. Kul kul. Men det är ju inte för evigt. Det kommer fler middagar. Och som vi har tryckt i oss mat och tårta och godis under påsken borde jag klara mig utan mat ett tag! 
 
Det här är mina målbilder. Fotot till vänster är nog femton år gammal och jag väger kanske 60 kg. Dom andra två bilderna är tagna för tre år sen då jag hade gått ner tio kg och vägde 73 kg. Jag ser rätt smal ut på dom med. Men vi tar väl ett kilo i taget tänkte jag och ser vart vi landar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: