Dag 5

Mitt pulverdrickande är över. Delvis i alla fall. Jag ska göra som jag skrev tidigare. Äta pulversoppa när det är fel sorts mat på jobbet, dricka shakes till mellis och kanske till frukost. 
 
Så fort jag fattat beslutet gick jag ut till frysboxen och tog ut en burk grillad rensad kyckling som jag förberett inför upptrappningen. Nu har jag ju inte levt på flytande föda mer än fyra dagar så jag vet inte hur försiktig man ska vara men tarmvred låter ju inte så kul. Därför tar jag det lugnt. Jag har dessutom ätit lite broccoli, paprika och tomat så något har magen haft att jobba med. Fast tomat kan man kanske inte räkna.
 
Till lunch blev det soppa med lite kyckling bredvid. Gott. 
 
 
Ska jag sluta skriva här nu? tänker du kanske. Nejdå. Jag tänker fortfarande genomföra mitt projekt att komma i form. 15 kg ska bort. Men inte genom att leva på soppa och shakes. Det får bli den gamla metoden, den som jag vet fungerar och som jag vet att jag kan leva med. Bra mat och räkna kalorier. 
 
Så får det bli.

Kommentera här: