Röda ben

Det blir inga glittriga tights till julkonserten. Det blir röda jeans med skimmer istället. Vi sa visserligen röda detaljer men jag ska ha en svart tunika och svarta skor så då måste man väl kunna räkna benen som detaljer, va?
 
Igår efter jobbet gick jag först in på Stööks för att se om dom hade paljettsneakers. Det hade dom inte. I ärlighetens namn hade jag inte räknat med det heller men jag tänkte att NÅT glittrigt och blingigt kanske dom har? Men det var glest med blinget där. 
 
Jag gick till Jensens istället för att kolla efter glittriga tights. Eller röda då om det inte fanns glittriga. Jag hann knappt fråga efter leggings innan min blick fastnade vid en hög med byxor. Röda byxor. Inte signalröda utan mer dämpat röda och tyget liksom skimrade. Jag blev kär. Jag var tvungen att prova dom.
 
Dom satt ok. Hade gärna tagit en storlek större men det var stretch så det funkade ändå. Jag ändrade genast planerna för klädseln på julkonserten. Dom här byxorna måste jag ha!
 
Efter maten satte jag igång och kolla garderoben vad jag skulle ha till och hittade till slut igen en tunika jag köpte för flera år sen, en svart med röda och vita broderier upptill. Det blev ju perfekt!
 
Vad jag ska ha på fötterna har jag inte riktigt bestämt än. Kanske dom svarta sandaletterna med paljetter. Dom är hyfsat bekväma men känns kanske lite malplacerade på en julkonsert? Fast det är ju som sagt paljetter på dom....
 
Dom röda byxorna är väldigt rock'n'roll så snyggast vore ett par svarta boots men det har jag inga. Jag tänker inte köpa några heller. Det tillåter inte budgeten. Och det är inte direkt tomt på skor hemma. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0