Rensning påbörjad

Plötsligt händer det. Efter en arbetsvecka i tröttheten tecken vaknar jag på lördagsmorgonen och känner mig pigg. Efter frukost kände jag mig redo att ta itu med röran här hemma. 
 
 
Jag började med sovrummet och garderoben där redan förra helgen men då tog det stopp. Nu fortsatte jag där och rev dessutom ur allt ur klädkammaren. Bort med allt som är för smått just nu och allt jag inte trivs i. Ner i säckarna märkta med "säljes", "skänkes", "sparas" eller "kastas" samt en liten hög med "lagas/sys in".
 
 
Upptäckte att jag hade en hel del skjortor som passar utmärkt. Varför använder jag inte dom? Jag tror det är för att jag har en tendens till att skapa mig en "uniform". Just nu är det mönstrad topp och enfärgad kofta som är favoriten. Skjortorna tillhör en gammal uniform. Men dom skulle ju kunna funka på jobbet kanske? Jag får testa.
  
När jag var klar med klädkammaren gick jag ut och satte igång med det verkligt stora projektet, det som jag dragit på så länge: utrensningen på vinden. Jösses vad kläder vi har! Och det är ändå bara bland ytterkläderna jag rensat nu. Jag hittade bland annat en overall i storlek 90 cl. Det var ett tag sen den var aktuell.
 
Det blir en hel del att lägga ut på "köp och sälj" framöver och en hel del att skänka bort till både vänner och bekanta med småbarn och till dom som kommer hit och inte har några vinterkläder. Jag kan ju liksom inte slänga sånt som är riktigt även om det vore väldigt skönt att bara vräka iväg allt i containern med brännbart på återvinningen. Men se, det går jag inte med på. Jag funkar inte så.
 
Hann börja rensa bland skorna också innan jag gjorde kväll och gick in och började med middagen. Det blev rödbetssoppa med ingefära,  citron och chili och fläskpannkaka efteråt. Nu tänker jag ta det lugnt resten kvällen och hämta krafter inför morgondagen. Hoppas det blir fint väder då med. Då ska jag fortsätta rensa och sortera det jag plockat ut, börja fotografera och lägga ut för försäljning. Några kronor ska jag väl få för besväret hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0