Frukost hela dagen

Äntligen har jag fått riktig mat! Hemmagjorda hamburgare med tomat, ost, lök och bacon blev det till fredagsmiddag. 
 
Det var grötlunch idag på dagis och det är ingen mat tycker jag. Det känns som jag ätit frukost tre gånger idag: först havregrynsgröt och äggmacka till frukost, sen risgrynsgröt och ostmacka till lunch och så krusbärskräm och hårdmacka med ost till mellis. Ingen bra kosthållning. Man blir trött och trög.
 
Jag är i alla fall glad att jag fått jobba. Måndag, torsdag och fredag denna vecka. Den enes sjukdom, den andres bröd (inget vidare rim, jag vet). Fast jag hade en dip med huvudvärk idag med, strax efter lunch. Antingen är det virus ändå som jag skrev om häromdagen eller så var det bara risgrynsgröten som kraschlandade i magen. Lade mig i soffan och blundade en stund på rasten. Blev i alla fall lite bättre sen på eftermiddagen. 
 
Nu har jag ätit choklad. Marabou m peanut. Jag som skulle sluta med godis. Det var i alla fall vad jag tänkte häromdagen. Men jag kunde inte motstå när jag var på affären. Jag skyller på gröten. Jag köpte i alla fall inte smågodis denna gång och jag har bara ätit två rader av chokladkakan. Det räcker rätt bra faktiskt känner jag. 
 
Och imorgon är det lördag. Undrar vad vi ska hitta på då. Städa? Baka? Sy? Jag sålde faktiskt en ängel via Jabbo i förrgår. Kul. Kanske måste sy en ny då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0