Det går fort i hockey

Idag var jag inställd på att vara ledig. Tänkte baka rågsiktkakor, gå en långpromenad, få undan lite mer på vinden. Men så blev det inte utan det blev jobb istället. Inte illa. Jag har fått jobba nästan varje dag den här månaden. Man kan faktiskt säga att jag har jobbat mer än dom som är ordinarie i september eftersom jag ju alltid jobbar istället för nån annan. 
 
En del av mig hade gärna varit ledig idag. Fått ta det lugnt och tänka mina egna tankar. Vila axeln och öronen. Rita. Jag fick en idé till en häxepisod igår nämligen. Man kan säga att det var månen som inspirerade mig. Men jag hinner kanske börja skissa i alla fall, jag börjar inte förrän nio idag. Och stänger sålunda. Suck.
 
Känner mig lite småförkyld också. Snorar och nyser och är lite tjock i halsen men jag mår inte dåligt. Fast ni kan få tycka lite synd om mig ändå om ni vill, det är ok. 
 
Eldat hade jag också kunnat gjort om jag hade varit hemma idag. Det är kallt nu, åtminstone på morgonen. Två plus imorse. Nu är det höst på riktigt. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0