Kvinnors hälsa?

Äntligen har jag gjort det. Jag har skrivit ett mail till Womans Health om innehållet i deras tidning. För det var ju trots allt inte den tidningen jag betalade för!
 
"Hej.
 
Jag började läsa Fitness Magazine hos min syster och tyckte det verkade vara en vettig tidning om träning och kost. Började köpa den då och då som lösnummer, då hade den bytt namn till Fitness lifestyle men innehållet var fortfarande bra. Omslagsfotot tyckte jag däremot var konstigt, det såg inte alls ut som en träningstidning utan det var mer "smal modell visar mycket hud" men jag gillade som sagt reportagen. I slutet på förra sommaren slog jag till på en helårsprenumeration.
 
Nu har tidningen bytt namn till Womens Health. Den har inte samma innehåll utan det är många sidor mode (nej inte enbart träningskläder), många sidor smink och "så får du bättre sex". Den har blivit plottrig och bildspråket är ett helt annat. Jag tar marsnumret som exempel: Sidan 24 - kvinna blickar storögt mot kameran med halvöppen mun där hon just ska föra in....en hamburgare. Sidan 81 - kvinna (?) för en cupcake mot sin öppna, läppstiftsbemålade mun (man ser inte resten av ansiktet, bara munnen). Droppen var bilden till artikeln på sidan 20 i samma nummer som handlar om kranvattnets kvalitet: "kvinna som blir sprutad i ansiktet (med vatten?)". Varför inte ha en bild på en kvinna som dricker vatten på normalt vis? Jag blir illa berörd av bildernas språk. Vem väljer ut bilderna? Tidningen är väl ändå riktad till kvinnor??? 
 
Jag har inget emot smink, jag har inget emot mode men det finns det andra tidningar som skriver om. Och vad har dom sakerna med "kvinnors hälsa" att göra? Det här känns mera som en "tidning om sånt som kvinnor nog är intresserade av plus lite grand om träning". Och förresten, vart har läsarfrågorna tagit vägen?
 
Jag ser inte längre fram emot när tidningen kommer i brevlådan. Det här är inte tidningen jag betalade för. Kan man säga upp prenumerationen och få resterande pengar tillbaka?
 
med vänlig hälsning
 
Häxan Surtant"
 
Nejdå, jag skrev inte under med Häxan Surtant men jag känner mig som en sån när jag klagar på tidningen. Fast jag har ju BETALAT för jösse namn! Jag betalade för en tidning som hade ett ganska bra innehåll om träning och kost och nu får jag en tidning med en massa trams. I want my money back!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0