Bäriga tår och spyflugor

Vilken härlig dag jag hade igår! Först fotvård för första gången i mitt liv. Det var nog inte sista. Jag har jättemjuka föttter nu! Och jättefina naglar! Det är så härligt att bli ompysslad. Som när man går till frissan, inte bara att man blir fin utan det är själva stunden man har där, en EGEN stund med någon som tar hand om bara MIG.

En ljup lilaröd nyans blev det på lacket. En bärfärg skulle det nog stå på nån sminkblogg. Frågan är om inte mitt bästaste läppstift är i samma färg....Det måste jag kolla. Idag ska jag ta och lacka fingernaglarna i samma lack för det fick jag med mig hem. Lite manikyr får jag väl ta och göra innan också, annars får ju tånaglarna skämmas över sällskapet!



Det var kalasväder hela dagen också! Lite dimma på morgonen men sen sol och varmt. Blev dock ingen promenad till bergets topp men det tänker jag göra idag istället för nu skiner solen. Lunchdate blev det, på hotellet. Sen pysslade jag på lite här hemma, fotade änglar ute på verandan för att få bra ljus på bilderna. Men syrummet var fullt med döda och levande spyflugor! Jag förstår inte? Förut har där varit drivor med döda humlor och en annan gång döda getingar. Var kommer dom in? Och varför så många av samma sort? Det luktade visserligen avlopp där eftersom vattnet hade dunstat i toaletten så det kanske var det spyflugorna drogs till. Men ändå?? Jag lämnade dörren öppen resten av dagen för flugorna att leta sig ut själva. Sen blir det städning där senare idag. Hittade lite mer råttlortar också så nu blir det råttgift! Morr!

Jag känner att idag är en sån där dag när jag måste passa mig för att börja med för många saker. Jag har IDÈER! Och det är ju så stökigt överallt! Men nu är korgarna på plats i hallen så fd hallbyrån skall plockas ur (står i köket nu) och slängas ut (nån som behöver en byrå?). Sen tror jag spegelbyrån får vara kvar i köket. Vilket innebär att billyshyllan åker bort. Billyshyllorna i sal´n ryker nog också, jag har planer där med......

Men som sagt, en sak i taget!! Annars gör jag slut på min ork. Nu ska jag redigera änglabilder och starta butik! Sen är det ut ut som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0