Vem tog min tid?

När ska man hinna göra allt?

Jag menar inte laga mat, diska, städa, elda, tvätta - för det hinner jag. Jag menar det andra: Måla, rita, fotografera, photoshoppa, sy. Och så det administrativa: fixa Paypal, lägga ut fler bilder i butiken, fixa en facebooksida. Sen skulle jag vilja umgås med mina barn också. Och min man för all del.

Det är väl dom första aktiviteterna som tar tid av dom andra kan jag tro. Och så jobbet förstås. Svårt att välja bort men det tar mycket vaken tid. För när jag kommer hem så tappar jag liksom bort allt det där jag ville och skulle göra för det ska lagas mat och diskas först och sen har det blivit mörkt och jag är trött och....

Lite höstgnällig tror jag minsann. 

Hur ska jag lösa detta då? Skriva listor? Nja, man kan inte gärna skriva upp "bli inspirerad till att måla" eller "umgås med mannen" för inspirationen kommer inte gärna på beställning och mannen kanske inte är hemma. Fast om man vill så kan man väl? På Konstskolan talade vi om det. Om inte inspirationen kommer så är det bara jobbajobba som gäller. Börja måla, börja fota så kommer det nåt så småningom.

Läste horoskopet i tidningen på rasten. På mitt stod det:

"En enklare rutin tar på tok för lång tid. Du tycks tro att nära och kära verkar stå i vägen för din framfart."

Och på mannens:

"En obekväm gnällspik kommer i din väg. Stanna inte länge kvar och var artig. En viktig chans väntar."

:)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0