The secretary look....



....fast ändå inte riktigt spot on. Vad är fel?

1. Lite för ledigt. Borde varit lite striktare. Stoppa in blusen! Den hakade sig dessutom på linnet under. Noterar på inköpslistan: Vitt halkigt linne att ha under blusar.
2. Västen är en herrväst, inköpt på second hand-butiken Botilda Byting för 25 år sen. Den är för rak, min midja försvinner. Behöver dock inte notera "väst för kvinnliga former" på inköpslistan, jag hittade nämligen en sådan idag på lilla Hammarn. Svart i bengalinstretch, satt som gjuten! Men den får ni se en annan dag.
3. Kjolen är A-linje i mörkt grå denim och inte tillräckligt proper för sekrererarlooken. Dessutom för stor i midjan nu, det ni! Jag kan alltså inte stoppa in blusen och få det att se snyggt ut. Men det går att sy in om man vill.
4. Borde så klart haft knallrött läppstift för en komplett sekreterarlook. Och  block och penna.

Det här blev en utförlig analys på nåt som egenligen inte ser så tokigt ut. Jag fick många komplimanger för min klädsel igår. Men inget säger ju att man kan köra en repris en annan fredag. Gör om och gör rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0