Väder

Jag älskar när det beigea och bruna gradvis byter färg till grönt. Jag älskar det. 
 
 
Värmen slog till. Det hände bara på några dagar. Gröna löv. Vilket under.
 
I torsdags var det Kristi himmelsfärd. Jag dammsög och torkade på verandan. Tog fram dynor, fårskinn, kuddar och filtar. Lego hittade genast sin plats. Pussel var försiktigt nyfiken. 
 
 
Igår cyklade jag till jobbet, tro det eller ej. Hem cyklade jag i alla fall till K-G-backen, sen genade jag där och gick resten av vägen hem. Man får vara glad åt det lilla. Jag räknar med att jag ska orka längre och längre för varje gång och orka HELA Pålgårdsbacken hem innan sommaren är slut.
 
Tyvärr var det inte lika soligt igår. Det var mer som Herman beskrev det: som en kran som vreds av och på hela dagen  Och när det inte regnade var det fuktigt, som om rötmånaden redan börjat. Mäh. Vi är ju bara i mitten av maj. 
 
Förra helgen var däremot varm och solig. På söndagen hade jag öppen ateljé. Konstföreningen arrangerade en konstrunda med lokala konstnärer och hantverkare. 25 besökare hos mig. Inte illa. Det var flera som visade intresse för några tavlor så kanske jag får sälja framöver. 
 
 
Är det ett ålderstecken att man uppskattar vårvädret för att man kan hänga tvätten utomhus? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0