Onsdag

Vet ni hur det känns att hosta när man har huvudvärk? Det känns som att huvudet utvidgas vid varje hostning. "Nästa gång sprängs det" tänker man.
 
Så kändes det i morse när jag vaknade. Nu är det bättre, mest tack vare värktablett. Men faktiskt känner jag mig piggare idag. Inte frisk och full fart framåt på något vis men piggare. Huvudvärken lurar i bakgrunden som en möjlig migrän men jag känner mig inte så där matt längre. 
 
Däremot känner jag mig godissugen. Godis piggar upp, det är väl därför tänker jag. Men tji får jag för det finns inget godis hemma. Glass finns och blockchoklad och sånt men jag är ju egentligen mätt, jag åt nyss lunch. Köttbullar och potatis, grönpepparsås och kokta morötter. Nej, det är godis jag är sugen på och finns det inget får det vara. Hah! 
 
Jag dricker för mycket kaffe också. Beror säkert även det på att jag vill bli piggare. Och på att jag inte gör så mycket just nu. Kaffedrickandet blir en sysselsättning, precis som småätandet. 
 
Nej, mindre kaffesörplande och mer vettig sysselsättning idag. Jag skulle ju rita, var det inte så? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0